Audi in de spotlights
De oorsprong van het automerk Audi ligt in 1899 in Duitsland toen de eerste auto de weg op kon. In de jaren dertig fuseerden de merken Audi, DKW, Horch en Wanderer tot één holding: Auto-Union. Geïnspireerd door de Olypische Spelen die in 1936 naar Duitsland kwamen is het bekende logo met de vier in elkaar gehaakte ringen ontstaan. Sinds 1965 is Volkswagen het moederconcern, maar in de jaren tachtig gingen de modellen beide meer hun eigen weg. Het merk met de ringen is de meer luxe versie geworden van Volkswagen. Inmiddels zijn in 5 landen productiebedrijven van Audi: De hoofdafdeling ligt nog steeds in Duitsland, daarnaast worden in België, Hongarije, Spanje en Slowakije Audi’s geproduceerd.
Is uw Audi aan zijn einde?
Wij bepalen graag de waarde van uw sloopauto. Vraag direct een taxatie aan.
Verschillende modellen
Op dit moment vallen de meest bekende en meest verkochte modellen van Audi onder de A-modellen. Vooral de i A4, A3 en A6 doen het goed. De A4 heeft zijn succes deels te danken aan het feit dat het een perfecte auto is voor de middenklasse en daardoor redelijk betaalbaar is. De Q-modellen van de Audi vallen in de verkoopcijfers wat onder de A-modellen, maar zijn ook zeker niet onbekend. Deze SUV modellen zijn sportief, efficiënt en bieden veel reisplezier.
Marktaandeel in Nederland
Na een heel aantal jaren van stijging van het marktaandeel de laatste jaren wat aan het zakken. Het hoogtepunt van het marktaandeel was in 2013 met 4,23 procent van het marktaandeel in Nederland. In dat jaar zijn er 17.741 Audi’s verkocht in Nederland. De laatste 2 jaar is het marktaandeel wat gezakt, met in 2015 een aandeel van 3,82 procent. Echter zijn er toen maar een paar honderd wagens minder verkocht dan in 2013, waardoor de procentuele daling hoger ligt dan de verkoopdaling.