bmw in de spotlights

BMW in de spotlights

bmw in de spotlightsDe Bayerische Motoren Werke ontstond in 1919 uit een fabriek voor vliegtuigonderdelen, waar sinds 1923 ook motorfietsen gemaakt werden. Het merklogo laat tot op heden een draaiende propeller zien. In 1928 besloot het management de succesvolle Austin Seven in licentie te gaan bouwen. Het zou het begin worden van een indrukwekkende reeks modellen.

De verschillende modellen van BMW

Het huidige aanbod van BMW’s omvat niet minder dan twaalf modelreeksen. Van de serie 1 tot en met de 7. Vervolgens de X-serie, de M-serie, de Z en i3 en i8. Binnen die modelgamma’s zijn er ook nog volop varianten – zo kent de M-serie al tien verschillende carrosserieën – , zodat het totaal aantal verschillende BMW’s anno nu op veertig komt. Prijzen beginnen rond de 26 mille en voor de allerduurste BMW’s moet de klant ruim 183.000 euro neertellen.

Is uw BMW aan zijn einde?

Wij bepalen graag de waarde van uw sloopauto. Vraag direct een taxatie aan.

Marktaandeel BMW in Nederland

Het marktaandeel van BMW in Nederland ligt dit lopende jaar tegen de vijf procent en dat is historisch hoog voor het nobele Duitse merk. Vijfentwintig jaar geleden was dat aandeel bijvoorbeeld nog geen twee procent. De oorzaak hiervan? BMW levert altijd auto’s van topkwaliteit af, maar de laatste tien jaar is het gamma naar beneden flink uitgebreid. Heel lang was er geen BMW in de kleinere segmenten maar sinds de komst van de 1-serie is dat niet langer zo.

BMW is er altijd goed in geweest om dalende winsten om te zetten. Toen in de jaren vijftig de grote 5-serie te weinig opleverde, kwamen de Isetta en de 700. De bekende 02-serie uit de jaren zestig haalde het merk wederom uit het slop. Al ruim dertig jaar is de 3-serie een constante succesfactor voor BMW. Dank zij het zeer ruime aanbod zullen er voor BMW niet gauw meer mindere tijden aanbreken. Onder het huidige motto ‘voor elk wat wils’ blijft BMW een succesmerk.